Jag passar på att skriva några rader, från Tottas låt.

Jag förstår inte vad det är som händer här i jämtland.. jag tycker att jag ser människor som går bort hela tiden.
har det alltid varit såhär, och jag aldrig ens tänkt på det ? Eller är det väldigt mycket människor som dör nu ?
Jag fick precis se att en ung kille som bott i brunflo har dött.. han var ung, född 1988.
Ingen jag känner, men jag känner sorgen som familj och vänner känner.
Jag kan inte förstå det. jag tycker det känns så otroligt jobbigt.
Hemskt. någon som har hela livet framför sig. och sen bara försvinna.
Allt jag kan tänka, är att han måste ha det bättre nu, jag tror han förtjänar det.
det ser ut som att han var en väldigt omtänksam kille. omtyckt.
och nu är han borta..
Jag tycker synd om dom anhöriga. dom har en jobbig tid framför sig.
och jag tycker synd om hans vänner. dom han träffat och gjort intryck på.
Ja, jag kan inte säga mer än att det är väldigt hemskt att det händer. att det får hända.
Det är synd om dom som är kvar. det är dom det är synd om.
Jag passar på att skriva någon rad, från Tottas låt.
En dag ska jag ligga sex fot under marken
Höra regnet som droppar och fåglarna i parken
Inga skulder att reglera, ingen sorg att bära på
Bara en sten med mitt namn och folk som kommer och går

Kanske kommer du att sörja, kanske lägga ner en ros
Kanske till och med sakna mig trots allt jag gjort

Kanske kommer du att tänka, han var ingen dålig man
Han hade mål och ambition men drev ur sikte och försvan.
R.I.P, Fredrik.
Värme och kärlek till dina nära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0