Mina studenter.

Idag tar min klass alltså studenten. Jag är så glad för deras skull, då jag kommer ihåg när någon av dem sa att dom trodde aldrig att det skulle bli deras tur. Och se på dem idag. 
Jag ska in och kika lite på dom, på avstånd då, såklart, då jag har grabben med mig.
Grattis kära ni. Ni är underbara. Sista dagen på "lekis".
Ut i vuxenvärlden med er!
Det som känns lite sådär, det är att den här klassen trivdes jag jävligt bra i. Faktiskt. Dom var änglar. Helt klart. Underbara människor. Och dom första jag faktiskt ville ta studenten med. Men, så blev det inte heller. Livet blir inte alltid som man tänkt sig. Kom ihåg det.
Jag tror det är tredje klassen nu, som jag skulle gått ut med. Först mina kära på kastal. Sen min riktiga BF klass. Och nu Dessa vackra människor. Sorgligt, för mig. Missade att gå med dom här.
Men samtidigt så fick jag den vackraste mäniskan på jorden. Min Gustav. Min älskling. Mammas kille.
Nu, sticker jag och kollar. Ha en toppen dag.
Och Hörrni, Grattis, Grattis grattis grattis.
Aloha. (bara för att de tre tjocka bokstäverna ska bilda mitt namn).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0