hemma hos mig har vi ont hela familjen.

Okej, min bebis blev jätte dålig av vaccinet. eller, jag tycker att han blev dålig, då jag är van vid att ha en skrattande och gld bebis. men det är inte Gustav idag.
usch vad det har varit synd om honom. och eftersom att jag har stressat och varit nervös så länge nu, så ammningen funkar inte alls.. så mitt i allt, så slutade maten att funka. så han skrek lite extra.
Jag i panik ringde till farmor. behövde skjuts på affären för att köpa ersättning, fast jag inte vill ge honom det. men när jag kom hem ville han ändå inte äta, så om vi har tur så har mjölken i tuttarna kommit tillbaka snart. Hoppas hoppas.
Just nu sover min bebis, för första gången idag typ. hoppas det varar i mer än tio minuter.
oc då jag har burit honom hela dagen, då inte mamma ha burit honom, resulterar det i en otrolig ryggvär för mig. och mamma har kramp i armen efter att ha haft honom hälften av tiden. Sen är det ett stort plus att någon tagit alla mina TREO, så jag är utan det också.
Tur att jag köpte Alvedon till Gustav. Maria på bvc sa att jag skulle ge honom det om han inte slutade skrika som han gjorde där uppe.
och det gjorde han inte, så jag gav honom lite Alvedon. och han gillade det. Jag tyckte den smakade jätte äckligt, men det är inte jag som ska dricka det iaf. Gustav mumsade på.
och nu tänker jag passa på att vila, för jag kan tänka mig hur natten kommer att bli. jag kommer antagligen vara helt slut. Vilket jag redan är. och nu behöver jag kräkas, så ont i ryggen har jag faktiskt. det är värt ett försök..
Vill tacka gudarna för min snälla underbara mamma också. utan henne hade denna dag aldrig fått ett slut.
Men hon hjälper mig alltid när jag behöver det. Jag antar att det är därför ett barn ska ha både en mamma och en pappa. för att man ska kunna hjälpas åt. Gustav har för tillfället mest bara en mamma och en mormor. men jag tror inte att han klagar. han tycker att mormor är en pingla.
Och det kan jag hålla med om.
Dagens räddande ängel, det blir mamma. helt klart.
Sköt om er. och hoppas ni har det bra.
ljus, kärlek och värme till er. <3

Kommentarer
Postat av: Zindra

Gustav e världens lyckligaste som har dig som mamma Ida :) Kram på er <3

2011-03-08 @ 19:03:45
URL: http://zindraj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0