kyrkogården är bara vit och kall.

idag har jag hunnit med massor. Damsugit och skurat, dammtorkat. gått runt kyrkan och skottat pappas gravplats.
ner på affäen och handlat till maten och lite annat nödvändigt.
hem och bakat, negerbollar och tekakor.
Nu känner jag mig rätt slut i huvudet. och int har jag också.
någon snäll som kommer förbi med alvedon eller dylikt? Tack, snälla.
Fick dock lite såligt samvete när jag var upp på graven. jag har inte varit där och gjort ft något alls i vinter. men till sommaren ska jag dit och plantera och göra fint.
Jag får se det såhär, på vintern sover pappa hela tiden, för att vara snygg och orka med sommaren.
och dåär det bäst att det är fint där i sommar. Solrosor och gullvivor ska dit. pappas favoriter.
Nu är hela kyrkogårdenbara vit och kall. man ser knappt stenarna. men nu syns pappas grav iaf.
och nu ska jag försöka vila bort huvudvärken, för jag antar att jag inte har någon som kommer förbi med tabletter så den går över. Jag som har så sjukt ont!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0