Om att den vackraste människan är i himlen.

kollade på filmen av mig och pappa när vi dansar. Vi var nog lika fulla båda två. och hade nog druckit några dagar innan. jag är så glad att zindra filmade det där. jag kommer ihåg det så väl. och det är precis sådär min pappa är, var..
Jag är sjukt glad att den filmen finns. men den gör mig så grymt ledsen.. jag gråter bara av att tänka på den.
Att se pappa skrika 'SOMMARTIDER HEJ HEJ'.. det är pappa. min pappa.
Vi var på gyllenetider tillsammans. flera år sedan. jag kommer ihåg det så väl.
Vi var till leksand tillsammans. det var så fint väder. och pappa var så glad.
När vi åkte till bulgarien, jag kommer ihåg hur vi kunde köpa med oss massa cider upp på rummet, och sen dricka dom på balkongen på kvällen. eller hur han sa åt mig att äta frukost med dom andra på morgonen, istället för att stannakvar på rummet och dricka cider.. allt vi köpte, allt jag fått..
Allt han sa. Visst, jag kan inte heller komma ihåg allt vad han har sagt och gjort. men jag minns så mycket av min pappa. så det är omöjligt att skriva allt.
Men det viktigaste jag och pappa sa till varandra, ofta, det var 'jag älskar dig'. vi sa det ofta till varandra.
det är jag glad över. jag vet att pappa älskade mig. och jag är helt säker på att pappa visste att jag älskade honom.
Jag tror att , när han låg där, på sjukhuset, så visste han att jag skulle klara mig. Om han inte visste det, skulle han aldrig lämnat mig.. jag är helt säker.
Det här blev för mycket just nu. det blev för jobbigt. Jag orkar inte fortsätta detta inlägg nu.

Kommentarer
Postat av: emman

åh. älskade du. du skriver så himla bra ida!

blir helt rörd. du är stark. och det är klart han vet om att du älskar honom, han är ju hos er varje dag & tittar till er :)

<3

2011-03-05 @ 20:35:51
URL: http://emmma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0